چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷

با هدف افزایش مهارت‌های فردی؛

کارگاه‌های متنوع آموزشی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

کارگاه آموزش خیاطی کتابخانه بیت الهدی سبزوار

کارگاه های متنوع آموزشی با هدف افزایش مهارت های فردی به میزبانی کتابخانه های عمومی شهدای زیبد گناباد، شهید رجائی و دکتر شریعتی مشهد، فرهنگ جوین و بیت الهدی سبزوار خراسان رضوی برگزار شد.

گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کارگاه های متنوع آموزشی با هدف افزایش مهارت های فردی به میزبانی کتابخانه های عمومی شهدای زیبد گناباد، شهید رجائی و دکتر شریعتی مشهد، فرهنگ جوین و بیت الهدی سبزوار خراسان رضوی برگزار شد.

کلاس آموزش زبان انگلیسی در کتابخانه شهدای زیبد گناباد

کلاس آموزش زبان انگلیسی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان به مربیگری فریبا لشکری در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته تا پایان فصل تابستان در کتابخانه عمومی شهدای زیبد شهرستان گناباد در حال برگزاری است.

کارگاه‌های متنوع آموزشی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

کارگروه «همیاران سلامت» کتابخانه شهید رجائی مشهد

کارگروه «همیاران سلامت» با حضور جمعی از بانوان در کتابخانه عمومی شهید رجائی شهرستان مشهد برگزار شد.

الهام احمدی، کارشناس ارشد مددکاری تاکید کرد: تلاش براین است تا افراد علاوه بر آگاهی از توانایی های خود بر روی افزایش اعتماد به نفس خود کار کنند و با شناسایی نقاط ضعف به سمت رفع آن ها حرکت کنند.

وی افزود: می بایست تمرکز را بر روی ارائه تصویر ذهنی افراد از خود و بیان واگویه های درونی آزاردهنده بگذارید. در واقع باید به این مسئله توجه کنید که آیا ویژگی های شخصیتی خاصی دارید که شما را از روند زندگی عقب نگاه می دارد.

احمدی تصریح کرد: نقاط ضعف را نیز مانند نقاط قوت از دید خود و دیگران بررسی و شناسایی کنید؛ چراکه ممکن است شما با ضعف هایی مواجه شوید که خود قادر به دیدن آن ها نیستید.

این کارشناس ارشد مددکاری گفت: واقع گرا باشید؛ بهتر است هر چه زودتر با واقعیت های ناخوشایند زندگی مواجه شوید.

کارگاه‌های متنوع آموزشی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

کارگاه آموزشی «خانواده و رفتارهای پرخطر نوجوانان» در کتابخانه فرهنگ جوین

کارگاه آموزشی «خانواده و رفتارهای پرخطر نوجوانان» در راستای افزایش مهارت های زندگی با حضور جمعی از مادران به همت کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین برگزار شد.

طاهره ملایجردی، مدرس کارگاه «خانواده و رفتارهای پرخطر نوجوانان» گفت: والدین نقش مهمی در تربیت نوجوانان و مراقبت از آن ها در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی دارند. شناخت ویژگی‌های رشد نوجوانان، تغییرات جسمی، روانی و اجتماعی آنها در سنین مختلف، آشنایی با خطراتی که نوجوانان را تهدید می‌کند، شیوه‌های فرزند پروری و راهکارهای مراقبت از آن ها می‌تواند موجب ارتقای نقش خانواده‌ها جهت پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان شود.

وی افزود: در گروه سنی نوجوانان خطرات مختلفی به دلیل مقتضیات سن و زمینه‌های خطرجویی، هیجان طلبی و کنجکاوی آن ها را تهدید می‌کند. در واقع می‌توان این خطرات را در گرایش به رفتارهای پرخطر تعبیر کرد که بعضی از آنها شامل گرایش به مصرف دخانیات، سوء مصرف مواد، خشونت، سبک‌های زندگی نابهنجار و تأثیرپذیری از فضاهای مجازی وشبکه‌های اجتماعی هستند.

ملایجردی اظهار کرد: دوران نوجوانی برای خود فرد و خانواده سرشار از چالش هایی است که می تواند به مشکلات اساسی منجر شود. به همین علت آگاهی و شناخت درباره مشکلات این دوران و روش های مقابله با آن، برای هر دو گروه ضروری است.

وی در پایان به ارائه راهکارهایی از جمله آموزش مهارت های شخصی، مهارت های مواجهه با رفتارهای نابهنجار، مهارت های اجتماعی و مهارت های شناخت خطر برای پیشگیری از رفتارهای پرخطر نوجوانان پرداخت.

کارگاه‌های متنوع آموزشی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

کارگاه آموزش خیاطی کتابخانه بیت الهدی سبزوار

در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک، کارگاه آموزش خیاطی ویژه مبتدیان به مربیگری مریم زرقی روزهای زوج هر هفته در کتابخانه عمومی بیت الهدی شهرستان سبزوار برگزار می شود.

کارگاه‌های متنوع آموزشی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

کارگاه آموزش کامپیوتر کتابخانه دکتر شریعتی مشهد

کارگاه آموزش کامپیوتر ویژه نابینایان و کم بینایان در کتابخانه عمومی دکتر شریعتی شهرستان مشهد برگزار شد.

ابوالفضل مهرزادنیا، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه عمومی دکتر شریعتی شهرستان مشهد در این جلسه به اهمیت درک ساختار و عملکرد نرم‌افزارها در استفاده مؤثرتر از کامپیوتر پرداخت. وی گفت: نرم‌افزارها مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و برنامه‌هایی است که به سخت‌افزار اجازه می‌دهد وظایف خاصی را انجام دهد. نرم‌افزارها به دو دسته اصلی سیستمی و کاربردی تقسیم می شود.

مهرزادنیا تصریح کرد: نرم‌افزارهای سیستمی با هدف مدیریت سخت‌افزار و فراهم کردن محیطی برای اجرای نرم‌افزارهای کاربردی طراحی می شوند. مهم‌ترین نمونه‌های این نوع نرم‌افزارها شامل ویندوز، لینوکس یا macos است که مدیریت منابع سیستم را بر عهده دارند. در واقع این نرم افزارها به سیستم اجازه می‌دهند تا از قابلیت‌های سخت‌افزار استفاده شود. نرم‌افزارهای کاربردی نیز به برنامه‌هایی گفته می‌شود که برای انجام وظایفی خاص طراحی شده ‌اند. این نرم‌افزارها شامل Microsoft Office، برنامه های گرافیکی همچون فتوشاپ، آموزشی و ... است.

کارگاه‌های متنوع آموزشی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 9 =